Uczymy dzieci animacji komputerowej: rysowania i malowania na ekranie, sposoby przetwarzania fotografii i tekstu, tworzenia poruszających się postaci i obiektów. Zajęcia są prowadzone w programie Adobe Photoshop. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu.
TERMIN ZAJĘĆ:
SOBOTA 13:00-14:45 (8-12 lat) Helena Jabłonowska
FOTOGRAFIA CYFROWA (CYFROWA OBRÓBKA ZDJĘĆ)
W trakcie zajęć uczestnicy uczą się cyfrowej obróbki zdjęć w najpopularniejszym na świecie programie komputerowym Adobe Photoshop. Program zajęć obejmuje poprawianie jakości zdjęć, retuszowanie, artystyczne przetwarzanie, używanie filtrów oraz fotomontaże. Warsztaty odbywają się raz w tygodniu.
TERMIN ZAJĘĆ:
WTOREK 16:00 – 18:00 (13 - 18 lat) Tomasz Kania
MINECRAFT (od 8 lat)
Minecraft to przebojowa produkcja studia Mojang, w której gracze wcielają się w postać tworzącą konstrukcje z bloków o wielu właściwościach i cechach. Cała gra to jedna wielka piaskownica, nieograniczająca w żaden sposób swobody i wyobraźni gracza. Świat gry naśladuje nieskończone ziemskie ekosystemy, od pustyń po tropiki w których budujemy osady, konstrukcje, maszyny i inne wytwory naszych kreatywnych umysłów.
W trakcie zajęć uczestnicy wspólnie tworzą budowle przy użyciu edukacyjnej wersji Minecraft. Kształcimy umiejętność współpracy poprzez działania w grupie i świadome tworzenie zależności społecznych i urbanizacyjnych.
MODELOWANIE I DRUK 3D
Zajęcia dla najmłodszych z projektowania 3D w prostym środowisku Tinkercad. Zaczynając od podstaw myślenia o obiektach i ich prototypowaniu rozwijają świadomość przestrzenną i wyobraźnię dotyczącą przedmiotów i ich funkcji w świecie. Przygotowuje do lepszego zrozumienia zasad dotyczących programów 3D a zaawansowani uczniowie mogą w miarę rozwoju na zajęciach przechodzić na bardziej skomplikowane oprogramowanie (Processing p5.js, HTML, CSS).
TERMIN ZAJĘĆ:
SOBOTA 11:00-12:45 (12 lat) Olga Kozłowska
Podczas warsztatów z druku 3D dzięki pomocy drukarek 3D będziemy uczyli się drukować nasze projekty robione w prostym środowisku Tinkercad. Zaczynając od podstaw myślenia o obiektach i ich prototypowaniu rozwijają świadomość przestrzenną i wyobraźnię dotyczącą przedmiotów i ich funkcji w świecie. Przygotowane tutaj projekty będziemy wykorzystywać do maszyn robionych na zajęciach z Arduino i programowania.
TERMIN ZAJĘĆ:
PIĄTEK 17:00-19:00 (11 - 18 lat) Marek Głogowski
Arduino to międzynarodowa inicjatywa mająca przybliżyć elektronikę, programowanie i komputery amatorom, pozwolić im na stworzenie własnych działających urządzeń i szalonych wynalazków. Mała płytka, którą możemy zaprogramować i podpiąć do niej za pomocą płytki stykowej różne części, dzięki czemu możemy zrobić na przykład instrumenty elektroniczne, robota czy stacje meterologiczną, a tak naprawdę możliwości są praktycznie nieograniczone! Zajęcia można połączyć z programem Fusion360 (projektowanie 3D) i drukiem 3D.
TERMIN ZAJĘĆ:
SOBOTA 11:00 - 12:45 (od 11- 18 lat) Olga Kozłowska
PROGRAMOWANIE od 8 lat
Na zajęciach nauczymy się jak myśli komputer i jak możemy z nim rozmawiać. Przy pomocy narzędzi takich jak Scratch uczestnicy poznają podstawy programowania, działania komputerów, a przede wszystkim w intuicyjny sposób nauczą się czym jest algorytm, programowanie oparte na obiektach i procesor. Zbudujemy własne gry, stworzymy interaktywne opowieści, wirtualne stworzenia i zaprojektujemy aplikacje. Zajęcia odbywają się w grupach wiekowych 8-11 lat (Scratch) oraz 12-15 lat (Processing p5.js).